zondag 21 november 2010

Opdracht 6

In deze opdracht word gevraagd of het land Tanzania, waar de two ambassadors hun filmpjes maken, om schema ligt voor de millenniumdoelen.
Ik ben gaan zoeken op de site van de millenniumdoelen of dat inderdaad zo is.

Ik heb het als volgt aan gepakt:
Eerst ben ik gaan kijken of er al een vraag over was. Die was er dus heb ik daar op geklikt. Daar werd ik doorverwezen naar de millenniumdoelen atlas. Door hieronder op de link te klikken kom je bij de millenniumdoelenatlas.
http://www.millenniumdoelen.nl/atlas
Op deze site krijg je een wereldkaart te zien. Door met je muis over de landen te gaan verschijnt er rechts in het groene blok informatie over dat land. Deze informatie word weergegeven door de 8 millenniumdoelen met een gekleurd bolletje erachter. Als er een rood bolletje achter het doel staat dan ligt het land achter op schema met dat doel. Als er een geel bolletje achter staat is er vooruitgang maar niet voldoende. Met een groen bolletje achter het doel staat, ligt het doel op schema voor 2015.
Na even gezocht te hebben heb ik Tanzania gevonden en verscheen er in het blok het volgende:

  1. Minder armoede: rood
  2. Iedereen naar school: groen
  3. Gelijke kansen: geen informatie
  4. Minder kindersterfte: geel
  5. Minder kraamsterfte: geel
  6. Minder HIV: geel
  7. Toegang tot water: rood
  8. Samenwerking: geen informatie
Nadat ik dit had bekeken heb ik op het land geklikt en kreeg ik onder de kaart meer informatie over Tanzania.
Hier kun je een grafiek bekijken die preciezer aangeeft wat er nog niet goed gaat. Met Tanzania gaat het duidelijk nog niet zo goed. Op de meeste gebieden is er wel vooruitgang maar niet voldoende. Er zijn zelfs twee doelen waar nog niet eens informatie over is dus die zijn ook niet verbeterd. Ook zijn er 2 doelen die achter liggen op schema om het te halen. Gelukkig gaat in Tanzania wel iedereen naar school!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten