dinsdag 23 november 2010

Opdracht 10

In deze opdracht word mij gevraagd om na te gaan hoe Fairtrade ik eigenlijk ben...
Nou ik kan nu al van mezelf zeggen dat ik ook bij al die mensen hoor die er niet over nadenkt als ik in de supermarkt of kledingwinkel sta of het product dat ik wil kopen wel Fairtrade is en of er geen kinderen aan gewerkt hebben.
Als ik dan ga kijken op de site: http://www.maxhavelaar.nl/producten/zoeken dan kom ik erachter dat het wel meevalt. Ik koop namelijk als ik zin in chocolade heb over het algemeen de chocolade van verkade en die heeft het Fairtrade logo. Maarja, ik koop dat niet omdat dat logo erop zit nee, ik koop dat omdat ik die het lekkerst vind. Dus eigenlijk denk ik niet echt aan Fairtrade maar is het puur toeval...
De kledingwinkel waar ik mijn kleding meestal koop wordt de kleding geproduceerd in duitsland voor zover ik dat kan ontdekken. Ik denk alleen niet dat het fairtrade is allemaal want het is meestal voor een gedeelte gemaakt van katoen, en katoen wordt niet altijd eerlijk geproduceerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten