vrijdag 26 november 2010

Opdracht 11

De reclamespotjes van "Two Ambassadors" zijn mislukt. Dat was ook wel overduidelijk dat er geen organisatie zou zijn die dit wilde uitzenden als reclame...
Nu wordt mij gevraagd wat ik zou kunnen doen om te helpen de milleniumdoelen waar te maken. Hiervoor heb ik de website van COS gebruikt. Ook heb ik gebruik gemaakt van de website: 52manieren. Ik vond het ook wel handig om nog even op de site van de millenniumdoelen te gaan kijken en daar vond ik een link naar wat kan jij DOEN.

Op de laatste pagina kun je een spel spelen dat heet Millennium Tycoon. Hier kan je zelf proberen de millenniumdoelen te verbeteren. Dat is lastiger dan je denkt. Mijn score was: armoede slecht, onderwijs uitstekend, sterfte uitstekend en veilig water ook uitstekend.
Behalve dit spel spelen kan je ook helpen door een klokje op je site te zetten zodat mensen het zien. Dat heb ik ook gedaan. Verder kan je nog lespakketten bestellen en met allerlei acties meedoen, maar natuurlijk ook rekening houden met het kopen van spullen. Om echt te helpen kun je bijvoorbeeld voortaan alleen spullen kopen met het "eerlijke handel logo".
Je kan natuurlijk ook goede doelen steunen, zodat zij met dat geld kunnen proberen het beter te maken voor de mensen in de derde wereld landen. 

1 opmerking:

  1. En koop je eerlijke kleding? Wat vond je van de gastles? Nog iets opgestoken? Marcel Scheurs is directeur van het COSBrabant, die als gastdocent een les verzorgd heeft afgelopen maandag. Je bent goed bezig Marion. Je denkt na. Schrijf je idee uitgebreid bij de recensie straks.

    BeantwoordenVerwijderen